x

Lekcja łowienia na muchę dla dzieci i młodzieży

2023-08-02
< wróć do aktualności

Niedawno odbyliśmy pięciodniowy kurs muchowy z Kubą i Bartkiem. Dla chłopaków była to druga styczność z wędkarstwem muchowym. Skupiliśmy się więc bardzo mocno na nauce łowienia na muchę w zakresie teorii oraz praktyki nad wodą. Odbyliśmy też wspólnie naukę wiązania sztucznych much. Każdego dnia przez pięć dni z rzędu przemierzaliśmy kilometry rzeki Białki, więc byłą to bardzo aktywna forma wędkarstwa muchowego. W ten właśnie sposób wspólnymi siłami udało się nam złowić wiele pięknych i walecznych pstrągów potokowych oraz lipieni !

W ciągu trwania naszej wyprawy mieliśmy zróżnicowane warunki pogodowe. Rzeka Białka również zmieniała się w ciągu tych kilku dni łowienia. Na początku mogliśmy się cieszyć niską i krystalicznie przejrzystą wodą a temperatura oscylowała w granicach 30 C. Przez kolejne dni rzeka lekko wezbrała z uwagi na nocne deszcze. To jednak nie przeszkadzało rybom które łowiliśmy na muchę. Ryb było sporo i nasi uczniowie mogli w ten sposób poćwiczyć elementy holu na wędce muchowej. Ostatniego dnia kiedy rzeka byłą dosyć wysoka na zestawie zameldował się naprawdę wielki pstrąg którego wielkość szacuję na 50-55 cm. Jak na Białkę to potężna ryba, ale niestety nie udało się jej szczęśliwie wylądować w podbieraku. Nurt Białki oraz waleczność pstrąga a także jego masa skutecznie utrudniała szczęśliwy hol i ryba ostatecznie zerwała przypon wraz z muchą.

A tymczasem zapraszamy was do kontaktu. Nauczymy cię łowić na muchę !